1. З яких шарів складається поліуретанова захисна плівка
  2. Які зони автомобіля найчастіше обклеюють PPF
  3. Як вибрати відповідну товщину плівки PPF
  4. Як відбувається нанесення плівки PPF на автомобіль
  5. Як усунути дефекти на захисній плівці

Поліуретанова захисна плівка (PPF, Paint Protection Film) — сучасне рішення для збереження зовнішнього вигляду автомобіля. Вона захищає від сколів, подряпин, ультрафіолету та агресивної хімії. Плівка прозора, еластична та здатна до самовідновлення при дрібних пошкодженнях.

Розглянемо, що потрібно знати при виборі та встановленні PPF.

З яких шарів складається поліуретанова захисна плівка

На перший погляд, PPF — це просто прозорий матеріал, але насправді складається з декількох шарів:

  • Клейовий шар. Саме завдяки цьому шару плівка міцно тримається на кузові. Клей прозорий та безпечний для фарби — плівку можна зняти без слідів та пошкоджень.
  • Поліуретановий шар. Це основний елемент плівки, що забезпечує фізичний захист. Він гнучкий і міцний, ефективно гасить удари дрібного каміння і перешкоджає появі подряпин від піску та інших абразивних частинок.
  • Верхній самовідновлювальний шар — унікальна особливість PPF: дрібні подряпини можуть зникати під впливом тепла, наприклад, від сонячних променів або гарячої води (+60…+80 °C). Такий ефект досягається завдяки еластомірному полімеру у складі покриття, який при нагріванні розм’якшується та повертається у вихідний стан, розгладжуючи пошкодження.
  • UV-захист. Не є окремим шаром, але вбудований в структуру верхнього шару PPF. Він оберігає лакофарбове покриття від вигоряння та втрати блиску під впливом сонячних променів.

До поклейки на авто PPF знизу закрита підкладкою, що оберігає клейовий шар, а зверху — транспортувальною плівкою, що захищає поверхню при встановленні. Матеріал поставляється в рулонах шириною 60, 100 та 152 см, при цьому довжина плівки у рулоні становить від 15 до 30 метрів.

Також окремо продаються прекати — заздалегідь нарізані за шаблоном заготовки PPF, які підходять під конкретні деталі автомобіля. Вони дозволяють прискорити встановлення та мінімізувати відходи.

Стандартна упаковка PPF — рулони шириною 60 см, 100 см, 152 см та довжиною плівки від 15 до 30 метрів

Які зони автомобіля найчастіше обклеюють PPF

PPF можна наносити практично на будь-які зовнішні та внутрішні поверхні автомобіля. Найчастіше на:

• передній бампер, капот, крила та дзеркала — зони, найбільш схильні до сколів і подряпин;

• ручки дверей та пороги — для захисту від подряпин, наприклад, від ключів та взуття;

• арки та нижню частину дверей — для захисту від гравію та бруду;

• салонні елементи — дисплеї, лаковані вставки та інші глянцеві поверхні.

Як вибрати відповідну товщину плівки PPF

Існують стандартна, посилена та інтер’єрна PPF, кожна з яких призначена для своїх завдань. При цьому найпоширеніша практика — комбінування плівок різної товщини на одному автомобілі.

Стандартна PPF (близько 7,5 mil або 190 мікрон) — досить еластична для обклеювання складних поверхонь, має базову стійкість до сколів, дрібних подряпин та хімії. При цьому залишається майже непомітною. Оптимальний вибір для кузова у міських умовах.

Посилена PPF (до 11,8 mil або 300 мікрон) — менш еластична, досить вибаглива під час монтажу, але відмінно виконує свою функцію. Така плівка забезпечує більш потужний захист від каменів, що летять з-під коліс, дорожнього сміття та гілок. Тому клеїться на зони підвищеного ризику: пороги, арки, капот або бампери, особливо якщо доводиться часто їздити бездоріжжям.

Товщина до 300 мікрон досягається за рахунок більш твердого верхнього шару PPF, який, крім удароміцності, має ще ряд переваг: забезпечує кращу стійкість до реагентів, що розпорошуються взимку та дозволяє з легкістю очищати сліди від комах і птахів. Також посилена PPF не вигорає, не тьмяніє та не змінює колір протягом експлуатації.

Інтер’єрна PPF (близько 4—5 mil або 100—130 мікрон) — має м’яку структуру, її можна точно укладати на дрібні елементи без ризику складок або натягів. Делікатний варіант для салонних поверхонь: дисплеїв, лакованих вставок на торпедо та інших глянцевих поверхонь салону. Не змінює зовнішній вигляд і при цьому ефективно захищає від потертостей, подряпин та відбитків пальців.

За ціною посилені плівки зазвичай на 15—30% дорожчі, ніж стандартні. Інтер’єрні можуть бути зіставні за вартістю зі стандартними або трохи дешевшими.

PPF-плівка використовується не тільки для захисту кузова, але і для внутрішніх елементів автомобіля – дисплеїв, лакованих вставок на торпедо та інших глянцевих поверхонь салону

Як відбувається нанесення плівки PPF на автомобіль

Процедура поклейки крок за кроком:

  1. Знежирення поверхні — для забезпечення гарного зчеплення клею з лакофарбовим покриттям. Використовується ізопропіловий спирт, який ефективно видаляє жирні забруднення та пил.
  2. Нанесення мильного розчину — забезпечує ковзання плівки по поверхні, дає можливість коригувати її положення, запобігає передчасному прилипанню. Розчин складається з води та PPF-концентрату — спеціального миючого засобу, розробленого для встановлення захисної плівки.
  3. Розміщення та вирівнювання плівки — плівку акуратно укладають, починаючи з центральної частини деталі, і поступово вирівнюють по всій поверхні, коригуючи положення до ідеального збігу.
  4. Видалення повітря та вологи ракелем — це запобігає утворенню бульбашок та складок. Виконується від центру до країв з використанням ракелей різних жорсткостей, залежно від геометрії деталі.
  5. Прогрівання промисловим феном — щоб активувати клей та зафіксувати форму. Особлива увага приділяється краям, кутам та зонам згинів — їх слід прогріти до температури 80—90°C.
  6. Фінішна підрізка та фіксація — краї плівки акуратно підрізаються, матеріал щільно притискається до кромок. Перевіряється надійність зчеплення — ракелем або фетром злегка піддівається край плівки.
  7. Ретельна перевірка на наявність дефектів: виконується візуальний контроль на наявність бульбашок, складок, недоклеєних ділянок та забруднень під плівкою.

PPF-оклейка з екосистемою SGCB — від початку до фінішу:

Як усунути дефекти на захисній плівці

Поява бульбашок усувається ракельною вигонкою. Якщо бульбашка не зникає, її можна обережно проколоти тонкою (інсуліновою) стерильною голкою і видавити повітря ракелем через отвір. Прокол виконують під кутом, з мінімальним проникненням, ближче до краю бульбашки.

Відходить край плівки — слід підчепити край ракелем, підняти його і обробити поверхню під ним ізопропіловим спиртом. Потім просушити та повторно зафіксувати, прогріваючи ділянку промисловим феном, акуратно притискаючи плівку ракелем або фетром, видавлюючи залишки вологи та повітря.

Дефекти можливі через порушення технології встановлення — використаний неякісний розчин або поверхня містить залишки поліролі, масел та інших забруднень. Краще усунути дефект відразу, до повного висихання клейового шару, інакше він може посилитись

PPF — це виправдана інвестиція у зовнішній вигляд та безпеку автомобіля. Вона захищає кузов від сколів, подряпин, ультрафіолету та агресивної хімії, допомагає зберегти блиск та глибину кольору, а також спрощує догляд за автомобілем. З необхідним арсеналом і дотриманням технологій можна досягти такого результату:


Отправить