Нас радують історії, коли навчання детейлінгу проходять не заради галочки, а щоб здобути професію і відкрити свою студію. Наш випускник Ясар Асавда за короткий термін зробив і те й інше. Надихніться його прикладом.
А ще зверніть увагу на відкритий підхід до бізнесу і на те, як ретельно відібрано портфоліо, яке зібрала студія детейлінгу GB Studio всього за 4 місяці.
Про себе
Коли ви вперше почули про детейлінг?
У 2016 році купив новий автомобіль. Гарний такий, із салону, ще й чорного кольору. Але, минуло кілька традиційних мийок і автомобіль вже не новий. Став мити автомобіль сам, читати форуми, огляди автокосметики, дивитися навчальні відео. Хотілося якомога довше зберегти вигляд нового автомобіля. У процесі пошуку інформації кілька разів траплялося це загадкове на той момент слово «детейлінг». А далі як сніжний ком, і тепер у мене своя студія!
Чому вирішили займатися детейлінгом?
Кайфую, коли водичка красиво збігає 🙂 Що більше я занурювався в нюанси догляду за автомобілем, то більше жахався якістю подібних послуг у нашому місті.
Якось наніс віск SOFT99 Fusso своєму товаришеві. І ви знаєте, одна справа витрачати час на свою машину, і зовсім інша робити для когось. Загалом, отримав задоволення від виконаної роботи. Після цього експерименту подумав, що потрібно йти далі, і поїхав вчитися до вас. Дуже переживав, чи зможу я навчитися полірувати, але, як показав час, головне розуміти що ти робиш. Після повернення вирішив, що пора змінити професію.
Чим ви займалися до приходу в детейлінг?
Усе свідоме життя працював системним адміністратором, але завжди чогось не вистачало. Виявилося всього-то треба було стати детейлером 🙂
Коли нанесли перше захисне покриття за гроші?
У травні 2018 року наніс Fusso Coat 12 Months.
Де знайшли клієнта?
Якоюсь мірою клієнт сам знайшов нас. Він працює поруч із нашою студією і частенько заглядав до нас, дивувався чистоті, кількості світла в приміщенні з натяком «Навіщо це все?». Одного разу я показав йому, як визначати, чи є бітум на кузові. У результаті він був у шоці від кількості бітуму на його автомобілі і попросив почистити. Ще я запропонував йому хоча б мінімально захистити ЛФП і додати блиску. Клієнт залишився дуже задоволений і через тиждень він пригнав свій другий автомобіль.
Яка у вас машина і чим вона покрита?
У мене чорна Renault Megane. А покрита вона всім 🙂 Оскільки в нашому місті зіпсована репутація таких засобів, як твердий віск, антидощ тощо, я використовую свій автомобіль для демонстрації засобів у реальних умовах. Ми знімаємо відео і показуємо наочну різницю між різними захисними покриттями в процесі експлуатації. Більша частина авто покрита SOFT99 Н7, але ще частина кузова вкрита двома видами воску і двома полімерами.
Як часто робите детейлінг?
Регулярно. Мені подобається доглядати за автомобілем, а ще періодично трапляються випадкові мотиватори, коли колишні колеги або знайомі кажуть: «Чому у тебе машина постійно так круто блищить, у чому секрет?!»
Тренінг-центр CarDetailLab
Що запам’яталося на навчанні?
Для мене, як людини далекої від автомобільного бізнесу, на той момент багато що було в новинку. Але кілька моментів особливо відклалися в пам’яті: 1. Це, звичайно ж, студії, в яких побував під час навчання. У мене був розрив шаблону. Ми ж звикли бачити брудні, засмальцьовані приміщення, і аналогічних майстрів у них. Тому, побачити бокси, схожі на автосалон було шоком.
2. Запам’ятався хлопець, який приїхав з «вбитим» капотом після полірування в гаражі і як наш інструктор за 20 хвилин повернув капот до життя.
3 Ну і звісно вразила сушка автомобіля після мийки за допомогою води. Як таке можливо?!
Згадайте приклади, коли навчання детейлінгу допомогло вам на практиці
Заїхав до нас автомобіль на полірування, підібрали оптимальний рецепт. Робота йшла, але на одних дверях ми застрягли і ніяк не могли прибрати дрібні подряпини. Не могли зрозуміти, що ми робимо не так. Потім я згадав, що такого роду подряпини можуть бути у двох випадках: або дуже м’який лак, який дряпається ганчір’ям, або деталь частково фарбована і всі ці риски були під шаром лаку, який нанесли під час ремонту. Виявилося, другий варіант.
Своя студія
З чого почали бізнес і на що витратили перші гроші?
У квітні 2018 року орендував приміщення, зробив легкий ремонт, встановив правильне світло, придбав обладнання. Усе це обійшлося приблизно в 10 000$.
Хто у вас працює? Як ви їх навчаєте?
Наразі у мене працюють два детейлери й один мийник. Я намагаюся шукати людей за рекомендацією. Людей, які люблять автомобілі, а не просто працюють заради заробітку. Були і промахи з персоналом, але зараз задоволений своїми співробітниками. Є над чим працювати, але це процес постійний. Навчаю за вашою методикою: спочатку теорія, а далі багато багато практики.
Яка стартова зарплата детейлера?
10 000 гривень.
Скільки машин робите на місяць?
Ми на початковому етапі, тому поки що небагато – 4-5 машин. Думаю, до кінця року наблизимося до 10-15 машин на місяць.
Скільки грошей приносить студія?
Чудес не буває. Я не зустрічав легальних бізнесів, які з першого місяця приносять прибуток. Наша студія вийшла в операційний нуль на четвертому місяці роботи. Безумовно, продовжуємо інвестувати, ще дуже багато потрібно зробити.
Як про вас дізнаються клієнти? Розташуйте канали продажів за ефективністю
Сарафанне радіо, фейсбук, реклама на автомобільних заходах. У вересні плануємо запустити сайт та інстаграм.
Які плани щодо розвитку студію та взагалі бізнесу?
У нас чотири машиномісця, з яких зараз завантажені два. Першочергове завдання – максимально задіяти всі приміщення. У найближчих планах зробити шоу-рум для того, щоб клієнти могли подивитися, «помацати», з чим ми працюємо, і водночас випити чашечку смачної кави.
Плани щодо розвитку бізнесу найзухваліші: як мінімум, зробити в Харкові кілька чудових мийок і відкрити студію в кожному районі міста 🙂
Взагалі, відчуваю велику мету – розвинути культуру догляду за автомобілем у своєму місті. Хочеться показати, що це не так дорого, як здається на перший погляд, і що не варто робити хімчистку і полірування тільки перед продажем авто. Круто ж самому щодня їздити в чистому і красивому автомобілі.
Що порадите тим, хто хоче починати свій бізнес у детейлінгу?
Головне не боятися. Якщо робота приносить задоволення, то все обов’язково вийде.
Яких помилок припускалися на старті?
Обов’язково потрібна хороша мийка поруч або можливість мити авто в боксі – у нас були проблеми з цим. Ще важко зі старту оплачувати велику площу оренди в центрі міста. Можливо, варто було почати з меншої площі. З іншого боку, така площа відкриває більше можливостей. Через рік, думаю, зможемо поділитися більш конструктивними порадами. Упевнений, що є й інші помилки, просто ми їх не так явно бачимо на цьому етапі роботи.
Клієнти
Хто ваші клієнти?
Наші клієнти – це бізнесмени, підприємці, співробітники IT-компаній. Найчастіше наші клієнти приїжджають на автомобілях бізнес- і преміум-класів.
Яка найкрутіша і найскромніша машина була у вас на детейлінгу?
Найкрутіша тачка ще попереду 🙂 Якщо серйозно, то BMW X5 M50d, Audi Q5 Hybrid, Lexus RX 350. Ну і звісно Daewoo Lanos, яку ми покрили кварцовим складом. Думаю, він один такий у Харкові 🙂
Як ви вибудовуєте відносини з клієнтами?
Ми будуємо бізнес на трьох китах: відкритість, довіра і доступне інформування. Ми із задоволенням запрошуємо потенційних і реальних клієнтів у студію, щоб вони на власні очі бачили, як ми працюємо, з яким обладнанням і з якою косметикою. Ми відкрито публікуємо ціни на роботи, а не відповідаємо «тільки в приват». Ми не беремо заставу перед стартом робіт (можливо, це наша помилка), довіряємо нашим замовникам і віримо в те, що побачивши результат нашої роботи, у них не буде думки не платити. Ми ніколи не продамо зайву послугу, якщо вона об’єктивно не потрібна. За кожної зручної нагоди намагаємося ділитися нашими знаннями та набутими лайфхаками з автовласниками.
Як часто роблять повторні замовлення?
Оскільки ми не так давно працюємо, то повторні замовлення були тільки від клієнтів, які володіють кількома автомобілями.
Детейлінг поки що слабо у нас поширений. Як вдається продавати такі дорогі послуги людям, які раніше милися на мийках за 120 гривень?
Спілкування, інформування, відкритість. Я впевнений у якості роботи, впевнений у косметиці, яку ми використовуємо, впевнений у своїх співробітниках. Думаю, клієнти теж це бачать. Деяким важко прийняти послуги за цінами вищими, ніж «у гаражах» і на мийках, але наша робота говорить сама за себе.
Де знаходиться ваша студія? GB Studio Адреса: Харків, вул. Куликівська, 21, Телефон: 063 760 7600

















































































