Наш сьогоднішній герой — колишній банківський співробітник Андрій Бото. Він пройшов кар’єру від операціоніста до начальника найбільшого відділення в Миколаєві, але звільнився і вирішив почати свою справу в детейлінгу. З інтерв’ю ви дізнаєтеся, як Андрій прийшов у детейлінг, чим йому допомогло навчання і як він вибудовує відносини з клієнтами.
Курс «Мастер детейлінгу»Чим ви займаєтеся зараз? Розкажіть про свій бізнес
Зараз я займаюся тим, що мені цікаво, приносить моральне задоволення і в чому я бачу перспективу. Скоро буде рік, як ми відкрили нашу студію детейлінгу, і, вважаю, зайняли свою нішу на ринку автопослуг у Миколаєві. Нас впізнають, про нас говорять, значить ми все правильно робимо.
Чим ви займалися до приходу в детейлінг?
Понад 12 років я пропрацював у банку. Пройшов шлях від менеджера (економіста 1 категорії) до керівника відділення. Загалом, це ніяк не пов’язано з автопослугами.
Коли вперше почули слово «детейлінг»?
Років зо два тому, десь на безкрайніх просторах інтернету. Я ніколи не був задоволений роботою автомийок і збирав для себе цікаву інформацію про правильний догляд за авто.
Розкажіть про свій шлях у детейлінгу
Поступово прийшло усвідомлення, що щастя від того, що сидиш у чистому, теплому кабінеті та ходиш у костюмі, особливо немає, а про якесь моральне задоволення і самореалізацію взагалі не йдеться. Ось і виникла думка створити щось своє.
Я став цілеспрямовано шукати місце, де можна отримати базові знання про детейлінг. Так я знайшов тренінг-центр CarDetailLab, де в листопаді 2018 року пройшов курс «Майстер детейлінгу».
Що запам’яталося на навчанні? Що було найцікавіше?
Зараз, через більш ніж рік, у пам’яті найяскравішими моментами залишилася доброзичлива, дружня атмосфера, в якій за допомогою сучасних інструментів і технологій ми вчилися творити красу. Матеріалу було дуже багато, але вдалося його систематизувати тільки після того, як сам почав працювати і користуватися знаннями і «фішками», отриманими від хлопців.
Найцікавішим, звісно, був курс полірування, тому що для людини ззовні це все було абсолютно незвідане, на відміну від мийки, хімчистки, де хоч якісь побутові знання все таки були.
Згадайте приклади, коли навчання детейлінгу допомогло вам на практиці?
Повинен сказати, що до тренінг-центру їхав уже з розумінням того, що відкриватиму студію і працюватиму в цьому напрямі. Після закінчення курсу одразу взявся до пошуку приміщення та складання переліку необхідного обладнання.
У момент запуску нашої студії вся робота виконувалася тільки на підставі знань, отриманих у тренінг-центрі CarDetailLab, а вже потім з’явився практичний досвід. Навчання дає якісні базові знання, за допомогою яких можна почати «робити» детейлінг, а атмосфера в колективі мотивує і надихає на таку роботу.
Коли відкрили студію?
Першого клієнта ми прийняли в роботу 13 лютого 2019 року. До цього практично два місяці пішло на підготовку.
З чого почали бізнес? Скільки грошей витратили на відкриття?
Бізнес почав з навчання 🙂 І всім раджу так робити. Це дозволить уникнути зайвих витрат і правильно організувати процес.
Для запуску було витрачено близько 12 000 доларів — це ремонт приміщення, монтаж правильного освітлення, якісне обладнання та інструмент, професійна хімія та витратні матеріали. Важливо, що процес «вкладень» не може закінчитися. Ми постійно щось докуповуємо, впроваджуємо, пробуємо нові засоби та інструменти.
Скільки машин робите на місяць?
Відповіді конкретної немає, оскільки у нас частина авто заїжджає на повний комплекс, частина на детейлінг салону, а частина на детейлінг мийку. Але можу сказати, що через рік у нас завантаженість на рівні 70 … 80% і запис на кілька тижнів вперед.
Як про вас дізнаються клієнти?
З кожним клієнтом ми намагаємося вибудувати дружні, довірчі відносини. Завдяки цьому, а також якості нашої роботи, такі клієнти рекомендують нас своїм друзям.
Частину клієнтів залучаємо через соцмережі та інтернет, частину – шляхом встановлення контактів із суміжними бізнесами: СТО, салонами, автоброкерами тощо.
Які місяці найприбутковіші для студії?
Ми працюємо тільки рік і спостерігаємо постійне зростання потоку клієнтів, тому про сезонність поки що говорити зарано. Думаю, якщо правильно спланувати роботу студії та маркетингову політику, то сезонність можна значно нівелювати.
Які плани щодо розвитку студії та взагалі бізнесу?
Планів багато, часу обмаль 🙂 Наразі аналізується доцільність розширення штату, а також є думки про відкриття магазину з товарами для детейлінгу та правильного догляду за авто. Магазин міг би стати додатковою точкою залучення клієнтів до студії, а також популяризував би ідеї детейлінгу.
Яких помилок припускалися на старті?
Завдяки навчанню масштабних і витратних помилок вдалося уникнути. Були деякі прорахунки в монтажі обладнання, але в міру виникнення намагаємося їх виправляти.
Найдивніша річ, пов’язана з клієнтами? Наприклад, у нас один клієнт забув у бардачку пістолет
Ну зброя — це вже буденність. Поки читав запитання, згадав одразу про три такі випадки. А ось із нестандартного – при прибиранні салону пригнаного зі США авто в одній із ніш знайшли упаковану пачку стерильної одноразової спідньої білизни. Новий власник був здивований знахідкою не менше за нас.
Хто ваші клієнти? Чим займаються, на чому приїжджають?
Портрет типового клієнта студії Smartbox — молодий хлопець 25…35 років, з достатком вище середнього, який отримав можливість придбати хороший автомобіль і бажає, щоб предмет його вкладень мав кращий за інших вигляд. Загалом у нас абсолютно різнопланова клієнтура.
Як вибудовуєте відносини з клієнтами?
Як я вже говорив раніше, ми дуже клієнтоорієнтовані. Завжди намагаємося перевершити очікування клієнтів, часто робимо якусь роботу в подарунок або просто проявляємо турботу. Люди бачать і відчувають ставлення, і від цього всім комфортніше.
Як часто роблять повторні замовлення?
У нас дуже мало «разових» клієнтів. Більшість із тих, хто скористався нашими послугами, побачили різницю і наш підхід, і надалі продовжують до нас звертатися. Це один із важливих елементів стратегії нашого розвитку 🙂
Детейлінг поки що слабо у нас поширений. Як вдається продавати такі дорогі послуги людям, які раніше милися на мийках за 120 грн?
Потрібно спілкуватися з клієнтом, розповідати, у чому відмінність і як ми працюємо. Є багато вимогливих клієнтів, яких не влаштовує мийка за 120 і навіть за 200 грн. Вони готові платити, але й планку ставлять дуже високо. Це і є наші клієнти.
Упевнений, кожен, хто виїхав з нашої студії, розуміє, за що він заплатив і чому. Ба більше, кожен клієнт по ходу роботи отримує фото- або відеозвіт, бачить різницю, наш підхід і ставлення.
Як вас знайти?
Студія Smartbox, Миколаїв, вул. Новозаводська, 10а www.smartboxnk.business.site facebook: @smartboxnk instagram: @smartbox_nikolaev Тел.: 066 28-28-815</ a>







































