На форумах полірувальників побутує думка, що полірування автомобіля перебуває на тонкій грані між «виправити» і «нашкодити», а щоб стати фахівцем, потрібні роки практики і постійний пошук нових рецептур.
Джерело проблем
Досить переглянути десяток звітів на «Драйві» і тематичних форумах, як стане зрозуміло, що у полірувальників немає єдиної методології. Одні випробовують щось нове, інші насміхаються, треті намагаються перейняти досвід. Все це нагадує середньовічну медицину.
Дискусія на «Драйві»Італійський виробник полірувальної техніки RUPES — одна з небагатьох компаній, у якої є однозначна і залізобетонна методологія полірування. Компанія випускає не тільки полірувальні машинки, а й усе необхідне для роботи: круги, пасти, засоби для чищення, спорядження, системи зберігання і транспортування. У цій статті ми розберемо три головні проблеми полірування і те, як їх вирішила компанія RUPES.
Голограми
Голограма — це дефект полірування, викликаний впливом роторного полірувального пристрою. Полірувальний диск «витягує» ЛФП і на ньому з’являється своєрідний малюнок. На фотографіях з голограмами добре видно траєкторію, за якою відбувалося полірування:
Голограми добре помітні тільки на сонці або під спеціальним освітленням. Цим користуються недобросовісні полірувальники. Щоб не витрачати час і пасту на додатковий крок полірування, вони здають роботу, коли на вулиці стемніло. Голограму можна приховати. Для цього використовують антиголограмну пасту, яка тимчасово приховує дефекти під жирною плівкою, але змиваються після 2–3 мийок або після нагрівання під сонцем.
Висококваліфіковані полірувальники можуть уникнути утворення голограм. Це досягається ідеальною технікою роботи з вивіреним натиском і рухом, знанням специфіки різних ЛФП і правильним підбором паст і кіл. Такі полірувальники — велика рідкість.
Що пропонує RUPES
На відміну від традиційних полірувальних машинок, пристрої RUPES поєднують два типи обертання: роторне та орбітальне. Завдяки збільшенню площі контакту диска з поверхнею і високоваріативного руху, ЛФП не нагрівається і не «витягується» навіть при невмілому використанні техніки. З голограмами боротися не потрібно, тому що їх просто немає на будь-якому етапі полірування.
Принцип роботи роторно-орбітальних полірувальних пристроївСистема RUPES також допомагає швидко і зручно оцінювати результат полірування. На відміну від більшості паст, які зажирюють поверхню, RUPES виготовляє пасти на водній основі. Це дає змогу одразу ж оцінити результат роботи, не вдаючись до знежирення.
Пропили
Пропил — це критичне виснаження лакофарбового покриття, спричинене тертям полірувального диска. Як і у випадку з голограмами, ризик пропиляти лак збільшується з підвищенням температури. До пропилів схильні будь-які ділянки ЛФП, але найбільше — кути, краї, опуклі та увігнуті поверхні.
Традиційні методи полірування швидко виснажують ЛФП, тому повторні полірування не рекомендують робити більше 2-3 разів. Уникнути надмірного зрізання ЛФП і пропилів допомагають тільки філігранна точність і майстерність полірувальника.
Що пропонує RUPES
Полірувальні пристрої RUPES набагато менше виснажують ЛФП. Це зумовлено роторно-орбітальним обертанням, яке збільшує площу контакту диска з поверхнею і допомагає уникнути надмірного тертя. Щоб не пропиляти лак вигнутих поверхонь, RUPES випускає полірувальні пристрої різної форми та розмірів. Все це дає змогу збільшити кількість повторних полірувань до 5–7 разів.
Набір полірувальних машин для різних завданьПерегрів
Перегрів поверхні в поліруванні — це критичне підвищення температури матеріалу, за якого поверхня змінює свої властивості або зовнішній вигляд. Причина перегріву – сильне і тривале тертя полірувального диска об поверхню.
Кожен матеріал реагує на перегрів по-своєму. На ЛФП утворюється каламутна пухирчаста пляма. Лист металу може просісти і вийде вм’ятина. Прозорий пластик світлотехніки тягнеться і деформується. Глянцевий пластик стає матовим.
Що пропонує RUPES
Щоб перегріти поверхню роторно-орбітальними полірувальними пристроями RUPES, потрібно дуже сильно постаратися. Для цього є дві причини. По-перше, роторно-орбітальне обертання диска, яке збільшує площу контакту з поверхнею. По-друге, форма і структура полірувальних дисків. Для зменшення нагріву їх виготовляють із твердого поролону з відкритою сітчастою структурою, який майже не деформується і не нагрівається. Підошви полірувальних кругів обладнують спеціальними отворами для відведення тепла.
Підошва полірувального круга з отворами для відведення теплаНавчання поліруванню системою RUPES
У 2016 році ми відкрили тренінг-центр, у якому навчаємо поліруванню системою RUPES. На відміну від традиційних полірувальних систем, на освоєння яких йдуть роки, система RUPES дає змогу здобути необхідні знання та навички менш ніж за тиждень. Наприкінці навчального курсу студенти самостійно і в повному обсязі полірують клієнтський автомобіль. Щоб зрозуміти, як проходить навчання дивіться фотозвіти курсів.
Фотозвіти першого, другого і третього курсів детейлінгуДетальніше про навчальну програму




