Полірування кузова тільки здається простим заняттям. Але на ділі є тонкощі, які впливають на процес, та результат. Ми перерахуємо основні помилки детейлерів-початківців і розповімо, як їх виправити, щоб полірувати правильно.
Полірування кузова відбувається на вулиці
Як правило, полірувальник-початківець — це людина, яка купила набір для полірування авто і їй кортить випробувати його в справі. Оскільки спеціального боксу для полірування немає, вибирати доводиться між гаражем і вулицею. Але оскільки в гаражі зазвичай занадто тісно і тьмяно, полірування кузова проходить на вулиці — і це перша помилка.
На вулиці на автомобіль швидко осідає пил, що містить частинки кварцу і кремнію. Ці частинки набагато твердіші за абразиви, які використовуються для полірування кузова, тому легко дряпають лак. Ефект полірування зводиться нанівець.
Ще одна небезпека полірування на вулиці — нестабільна температура і вологість повітря. Наприклад, якщо кузов гарячий, паста швидко висихає. Усе це — порушення технологічного процесу.
Як правильно. Полірувати кузов потрібно тільки в чистому, сухому і опалювальному приміщенні.

Автомобіль не підготовлений
Після відвідування мийки автомобіль здається чистим. Але це тільки здається. Після безконтактної мийки на ньому залишаються статичні забруднення з сажі та дрібного піску, які утримуються на кузові тонкою жировою плівкою. Статичні забруднення практично не помітні при звичайному освітленні, але обов’язково проявляться у вигляді подряпин на етапі фінішного полірування.
Інший вид малопомітних забруднень — це бітум, гальмівний пил, залишки пташиного посліду і комах. На етапі фінішного полірування м’яке коло рознесе ці забруднення по всій зоні полірування.
Як правильно. Перед поліруванням автомобіль потрібно вимити методом двофазного миття, потім видалити в’їдаються забруднення і висушити.
Як помити автомобільЯк видалити складні забруднення

Не обклеєні небезпечні місця
Полірувальники-початківці завжди поспішають і недостатньо уваги приділяють підготовці. Їм хочеться скоріше взяти полірувальний пристрій і почати наводити красу, але вони забувають про безпеку. Пластикові, алюмінієві, та хромовані деталі в зоні полірування можуть отримати серйозні пошкодження, які неможливо виправити. Ви ж не хочете роздратувати замовника?
Як правильно. Фари, молдинги, рейлінги, значки та інші деталі, що знаходяться в зоні полірування, необхідно обклеїти малярською стрічкою.

Дотримання рекомендацій з форумів
Якщо переглянути десяток звітів на «Драйві» і тематичних форумах, то стане зрозуміло, що у місцевих полірувальників немає вираженої і єдиної методології. Одні постійно експериментують і вчаться на своїх помилках, інші насміхаються, треті запитують, чи можливе полірування автомобіля дрилем або полірування авто без машинки. Все це нагадує середньовічну медицину, якій точно не варто довіряти.
Як правильно. Вивчити методологію полірування і керуватися тільки нею.
Три проблеми полірування, вирішені RUPES
Неправильний вибір кіл і паст
Не можна просто так купити машинку і почати полірувати. Як мінімум, слід вивчити інструкцію виробника полірувальних кругів і паст. Якщо полірувати навмання, то вийде одне з двох: або ви знімете занадто багато лаку і унеможливите подальше полірування, або витратите весь день на роботу, яку можна зробити за годину, або витратите весь день на роботу, яку можна зробити за годину.
Як правильно. Ми рекомендуємо починати з вивчення технологій полірування. Це допоможе з самого початку працювати швидко і якісно, а не набивати шишки.
Навчаємо поліруванню в тренінг-центрі CDL
Забиті круги
Часто зустрічаються полірувальники, у яких полірувальний круг покритий товстим шаром пасти. Багато хто не помічає проблеми — їм здається, що чим більше пасти контактує з лаком, тим краще. Але це помилка, так полірувати не можна.
У полірувальному крузі є пори, які щільно утримують частинки пасти — саме за рахунок цього і утворюється абразивна поверхня. Якщо ж паста нанесена на круг з надлишком — вона просто розмазується по поверхні.
Як правильно. Під час полірування необхідно продувати полірувальні круги в міру їхнього заповнення пастою. Після кожного автомобіля круги потрібно прати.

Полірування без товщиноміра
Тільки досвідчений і дуже недалекоглядний полірувальник може дозволити собі визначати товщину лаку на око. Якщо не виміряти товщину лаку на всіх елементах, легко припуститися помилки, особливо в місцях з тонким шаром лаку: на кутах і стиках панелей. У деяких випадках, якщо автомобіль раніше полірували кілька разів, полірування кузова протипоказане.
Якщо приймання автомобіля пройшло неправильно, вся відповідальність лягає на полірувальника. Тому застосування товщиноміра — це ще й захист від наслідків.
Як правильно. Перед початком полірування вимірюйте товщину лаку на кожному елементі кузова. Повідомте замовника, якщо шар лаку занадто тонкий.

Погане освітлення
При поганому освітленні правильне полірування неможливе. По-перше, ви не зможете нормально підготувати автомобіль — залишаться непоміченими дрібні бризки бітуму, гальмівний пил і сліди комах. По-друге, легко не побачити межу полірування — один елемент ви відполіруєте кілька разів, а інший пропустите. І нарешті, в темному гаражі машина може здаватися ідеально відполірованою, а при денному освітленні стануть помітні всі недоліки.
Як відрізнити хороше полірування від поганогоЯк правильно. Щоб правильно оцінити стан ЛФП, найкраще підійде така комбінація: лінійні джерела розсіяного холодного світла та лампи точкового теплого світла.

Як полірувати кузов правильно
- Поліруйте кузов тільки в сухому чистому опалювальному приміщенні.
- Перед поліруванням вимийте автомобіль методом двофазної мийки та видаліть забруднення, що в’їлися.
- За допомогою малярської стрічки обклейте фари, молдинги, рейлінги, значки та інші деталі, що знаходяться в зоні полірування.
- Не слухайте самоучок.
- Вивчіть методологію полірування. Як мінімум, керуйтеся інструкцією виробника полірувальних кругів і паст.
- Продувайте полірувальні круги, коли вони заповняться пастою.
- Використовуйте товщиномір перед кожним поліруванням.
- Поліруйте в добре освітленому приміщенні. В ідеалі використовуйте комбінацію лінійних джерел розсіяного холодного світла і ламп точкового теплого світла.
