— до блоків «Чим чистять» додані приклади та інформація про хімічні очисники;
— до блоків з видами забруднень додані приклади очисників;
— уточнено та доповнено описи забруднень та способи їх очищення
Навіть після мийки на машині залишаються забруднення: краплі бітуму та деревної смоли, сліди комах та гальмівний пил. Щоб позбутися їх, турботливий автовласник починає гуглити засоби і тоне в морі пропозицій. Ми детально розповімо, що чим чистити і допоможемо визначитися з вибором.
Чим чистять
Для очищення складних забруднень використовують синтетичну глину, автоскраб, хімічні очищувачі та очищувальний віск. Розглянемо докладніше кожен із цих варіантів.
Синтетична глина. Продається у вигляді прямокутних брусків. Перед використанням потрібно зволожити лакофарбове покриття (ЛФП). Це можна зробити водою, але для більш комфортної та безпечної роботи краще використовувати лубрикант.
Слід розм’якшити глину в руках і, натискаючи, очистити нею забруднені ділянки. Коли одна сторона повністю забрудниться, глину складають навпіл. Сильно забруднені шматки слід відривати та викидати.
Зберігати глину потрібно в герметичному середовищі — найкраще в банці з водою, щоб вона не збирала пил та абразивні частинки. Головне — не кидати глину на підлогу: у цьому випадку її доведеться викинути.
Автоскраби. Є пружною гумовою поверхнею зі спеціальним рифленням. Випускаються у вигляді брусків, рукавичок, рушників та кругів — для зручності очищення різних поверхонь. Вони легко очищаються, не бояться падінь на запилену поверхню та спрощують роботу з численними забрудненнями.
Автоскраби, на відміну від глини, зручніші у використанні на поверхнях з відкритим доступом. Перевага глини — в ідеальному проникненні у важкодоступні місця. Ми радимо комбінувати ці інструменти.

SGCB Clay Towel Bar Clay Cloth Microfiber
Рушник-автоскраб для очищення незмивних забруднень
Хімічні очисники. Використовуються для видалення забруднень, які неможливо видалити при звичайній мийці. Працюють за рахунок хімічної реакції: активні компоненти вступають у взаємодію із забрудненням і руйнують його структуру. Після цього залишки змиваються водою або видаляються мікрофіброю.
Існують очищувачі бітуму, смоли, залишків комах, металевих вкраплень, водного каменю та інших типів забруднень. Нижче розберемо конкретні приклади та покажемо, якими засобами видаляти різні види забруднень.
Очищувальні воски. Завдяки додаванню до їх формули м’яких абразивних частинок, повертають лакофарбовому покриттю початковий блиск, дбайливо та ефективно усувають пожовтіння, потьмяніння та сажу. Також ефективні у видаленні зеленки, за умови їх використання протягом 12…24 годин після контакту з барвником.

SOFT99 Coating & Cleaning Wax Silver & Dark
М’який віск для очистки та гідрофобу темних автомобілів

SOFT99 Pearl & Metallic Soft Wax
М’який віск для очистки світлих автомобілів (перламутр і металік)

SOFT99 Coating & Cleaning Wax White & Pearl
М’який віск для очистки та гідрофобу світлих автомобілів
Тепер розглянемо види забруднень і методи очищення для кожного з них.
Бітумні плями
Бітумні плями — це чорні крапки, які зазвичай знаходяться у нижній частині машини. Бітум — це компонент асфальтового покриття. Найлегше його підхопити на свіжій дорозі в сильну спеку. Колеса закидають бітум на задній бампер, передні пороги та двері. Виглядає це так:
Бризки бітумуЯк відмити. Для усунення бітумних плям використовують спеціальні очисники. Вони дозволяють безпечно та ефективно повернути ЛФП чистоту та блиск. Вимийте та висушіть авто, потім розпорошіть засіб на ділянки з бризками бітуму. Зачекайте кілька хвилин. Потім, в залежності від типу очищувача, протріть мікрофібровим рушником або ретельно змийте водою.
Знаючи, що бітум — похідне нафти, багато хто використовує як знежирювач звичайний уайт-спірит. Але це небезпечно: варто затримати його всього на кілька зайвих хвилин — і на лакофарбовому покритті з’являться каламутні плями. Особливо це помітно на темних відтінках лаку.
Як уникнути. Цілком уникнути не вийде, можна лише мінімізувати. Для цього на свіжому асфальті зменшіть швидкість до 30-40 км/год.
Деревна смола
Деревна смола діє так само, як і бітум, але потрапляє на верхню частину автомобіля, що набагато гірше для ЛФП, особливо чорного кольору. Влітку кузов нагрівається до 70-80 градусів, а вночі остигає. Через кілька циклів нагрівання та охолодження смола входить глибоко в структуру ЛФП. Якщо вчасно не очистити деревну смолу, то врятувати положення може лише полірування.
Тополині брунькиЯк відмити. Зі свіжою смолою добре справляється засіб, який у народі називають «антимошка». Послуга нанесення цього засобу є на багатьох автомийках. Затверділа смола видаляється так само, як і бітум: спеціальними засобами. А ось смолу, що глибоко в’їлася, так просто не візьмеш. Доведеться знімати верхній шар ЛФП за допомогою легкого абразивного полірування.

SGCB Bug Stain Remover Series With Fragrance
Очищувач органіки для усунення слідів комах, бітуму та смоли
Як не допустити. Намагайтесь не ставити машину під тополями, липами та акаціями.
Комахи та пташиний послід
Залишки комах і пташиний послід мають високу кислотність і залишають опіки на ЛФП, тому видаляти їх потрібно якомога раніше. Головна складність таких забруднень у тому, що вони легко проникають у структуру ЛФП, але мають недостатню твердість та в’язкість, щоб видалити їх пластиліном або автоскрабом.
Сліди комах на бамперіЯк видалити. Свіжі забруднення можна видалити губкою та шампунем. Якщо поспішити, то вистачить навіть потужного струменя з АВТ. Застиглі забруднення пом’якшують «антимошкою». Якщо залишки комах або пташиний послід встигли пошкодити ЛФП, доведеться знімати верхній шар лаку за допомогою полірування.

SGCB Bug Stain Remover Series With Fragrance
Очищувач органіки для усунення слідів комах, бітуму та смоли
Як уникнути. Після тривалої поїздки трасою влітку, візьміть за звичку заїжджати на автомийку і змивати комах АВТ. Намагайтеся не залишати автомобіль у місцях скупчення птахів.
Гальмівний пил
При гальмуванні, особливо на високій швидкості, з гальмівних колодок та дисків вилітають частинки окалини, кераміки, смол та азбесту. Розпечені фрагменти осідають на дисках, крилах та порогах автомобіля. Якщо довго не видаляти гальмівний пил, він в’їдається в поверхню, починає окислюватись і залишає стійкі жовті плями.
Плями від гальмівного пилуЯк видалити. З лакофарбового покриття гальмівний пил легко видаляється глиною або автоскрабом. Чим глибше в’ївся пил, тим твердішим має бути очищувальний засіб. На дисках гальмівний пил осідає у великих кількостях, тому його зручніше видаляти спеціальними очисниками. За умови акуратного використання їх можна використовувати і для кузова.

SGCB Iron Powder Remover S
Очищувач для усунення металевих вкраплень (посилена версія)
Як уникнути. Та майже ніяк. Хіба що ніколи не гальмувати ?
Водний камінь
Водний камінь — це солі, що залишилися на кузові після висихання води. Особливо помітні на чорному лаку. По суті, це такий же вапняний наліт, який буває на дні старих чайників. Він зменшує відбивну здатність ЛФП. Скільки воску не нанеси, круто блищати не буде. Важливо відзначити, що водний камінь найбільш глибоко врізається у структуру ЛФП. Якщо запустити — не допоможе навіть полірування.
Соляні плями, що залишилися після висихання водиЯк видалити. Для очищення автомобіля від водного каменю є спеціальні засоби: рідкі, абразивні та гелеподібні.
Якщо автомобіль покритий захисним складом, використовують очищувачі на водній основі, наприклад SOFT99 Refresh Cleaner For Coated Cars. До його комплекту додається мікрофібровий рушник для нанесення засобу.
Як уникнути. На мийках самообслуговування радимо використовувати режим «зворотний осмос». Це процес, в якому вода під тиском пропускається через спеціальну мембрану, що затримує солі, мінерали та інші домішки. Використовуйте його в кінці миття перед сушінням. Після миття обов’язково протирайте автомобіль і не давайте краплям води висихати самостійно. Також, у жодному разі, не залишайте влітку машину біля газонів із автополивом.
Барвники
Забруднення від барвників найцікавіші. Вони з’являються несподівано і часто незрозуміло звідки, а головне, за кожним з них стоїть цікава історія. Барвники бувають двох видів — звичайна фарба та сильні барвники на кшталт зеленки чи синьки.
Зеленкою, синькою та чорнилом, як правило, заливають спеціально. Захистити машину від них важко. Допоможуть лише найдорожчі кварцові покриття. Про них ми ще розповімо окремо.
Сліди зеленки на кузові — класика жанруЗі звичайною фарбою теж цікаво. Кілька років тому протягом декількох місяців кожна третя машина на мийці була забруднена дрібними крапками білої та червоної фарби і ніхто не міг зрозуміти, чому. Виявилося, що в цей час велося фарбування телевежі та краплі фарби розліталися на сотні метрів.
Як видалити. Шанси повністю видалити зеленку або чорнило досить низькі. Ці барвники проникають так глибоко, що навіть полірування не рятує — автомобіль доводиться перефарбовувати. Спеціальних засобів для очищення таких забруднень немає, але одного разу нам доводилося мати справу із зеленкою, і ми відчистили її засобом SOFT99 White Super Wax. Також можна спробувати й інші м’які очищувальні воски.

SOFT99 Pearl & Metallic Soft Wax
М’який віск для очистки світлих автомобілів (перламутр і металік)
Плями звичайної фарби видаляються за допомогою глини або автоскрабу, а великі потрібно попередньо розм’якшити знежирювачем.
Як уникнути. Повертайте борги і не паркуйтеся на газонах ?


















