1. Імперіал Гараж, Львів

  2. Lemonade Detailing, Одеса

  3. CarArt, Львів

  4. GB-Studio, Харків

  5. 001k.detailing, Київ

  6. PineappleDetailing, Ужгород

  7. SmartBox, Миколаїв

Усі детейлери іноді роблять помилки, які призводять до втрати часу, грошей і клієнтів. Щоб детейлери-початківці могли вчитися не на своїх помилках, а на чужих, ми попросили наших партнерів згадати найяскравіші факапи.

Імперіал Гараж, Львів

Розповідає Володимир Зіменковський, власник

Про важливість наряд-замовлення

Детейлінгом займаємося ще з 2012 року. Усі факапи у нас були тільки на початку, коли ми ще тренувалися на дешевих тачках. Були і пропили, і зірвані болти кріплень сидінь, і залиті під час хімчистки магнітофони. Все як і в інших детейлерів. Один з випадків запам’ятався більше за інших і зараз він у нас як навчальний міф для нових співробітників.

Приїхала шкода на консультацію з очищення підкапотного простору. Під час спілкування з клієнтом насилу переконали його, що підкапотки буде замало і потрібно зробити детейлінг салону, ну і куди без полірування, і суперпокриття, звісно. Робили тачку майже цілий тиждень, знімали відео, фоткали «до» і «після». Провели практично реставрацію всього автомобіля. Десятирічна тачка стала як новенька, самі тащилися від виконаної роботи.

Зателефонували клієнту: «Ваша тачка прокачана, чекаємо на вас!». Через годинку клієнт прилетів до нас. Розглядав тачку з усіх боків, фоткав і просто не міг стримати захоплення. Оплатив наші послуги і хлопцям дав «на чай», сів за кермо і раптом згадав: «Блін, я забув найважливіше. А як же там моя підкапотка?».

Я впевнено і з гордістю відкриваю капот, а там… Просто болото. Хлопці забули навіть відкрити його… Я стою з грудкою в горлі, пацани всі в один момент зникли, а клієнт мовчки стоїть із розведеними руками і чекає від мене відповіді. Так соромно мені ще ніколи не було. Домовилися, що приїде ще разок, і ми зробимо підкапотку і антидощ по колу в подарунок.

Після цього випадку я ввів наряд-замовлення.

Lemonade Detailing, Одеса

Розповідає Юрій Андриця, провідний детейлер

Попередив — молодець!

Полірували якось автомобіль з фарбованою кришкою багажника і пропиляли ЛФП. Довелося перефарбовувати, але не за наш рахунок. Ми попередили клієнта, що полірування фарбованих поверхонь – справа ризикована і можна зробити пропил. Тож це скоріше не «факап», а приклад, як треба діяти.

Залили електрику

Робили хімчистку салону і залили блок керування склопідйомниками. Кнопки були дуже брудними і детейлеру захотілося, щоб вони як слід «відкисли», тому він щедро залив їх хімією. Але і це ще не все. Після очищення кнопок, він став сушити їх продувним пістолетом, в результаті чого загнав вологу ще глибше в блок управління і зламав його. Довелося заплатити за ремонт.

Якщо є небезпека залити електрику, наносьте хімію не на місце забруднення, а на мікрофібру. А для проникнення у вузькі місця використовуйте кмітливість: зубочистки, ватні палички, рукоятку пензлика. І ніколи не використовуйте для сушіння компресор.

Плавлений Jaguar

Запікали якось кварцове покриття на Jaguar EV 400. Встановили лампи на стандартну температуру і стандартну відстань, але пластикові накладки на бампері не витримали температуру і погнулися. Довелося замовляти і встановлювати нові накладки власним коштом. Цікаво те, що ми побачили ці накладки, але подумали, що вони з бампером — одне ціле. Висновок — ретельно вивчати автомобіль, з яким працюєш.

CarArt, Львів

Розповідає Віталій Головачук, власник

Не треба соромитися

Єдиний факап трапився на самому початку роботи. Я тільки-тільки закінчив навчання в тренінг-центрі CDL, і мені здавалося, що я все прекрасно пам’ятаю. Але ні. У процесі полірування я порушив технологію завантаження диска. Це призвело до того, що на одну машину пішло півтора літра пасти і 15 кіл! А якби робити за технологією, то пішло б лише 100 грамів пасти і одне коло. Моя порада — не соромтеся дзвонити хлопцям з CarDetailLab і питати, якщо щось забули.

Ми з радістю консультуємо наших студентів з технічних питань. Також усі студенти отримують запрошення до телеграм-чату, в якому учасники обмінюються досвідом, обговорюють професійні питання та допомагають новачкам.

GB-Studio, Харків

Розповідає Ясар Асавда, власник

Завищені очікування

Це сталося в перші місяці роботи студії. У цей період кожен підприємець-початківець як ніколи натхненний: божевільний захват від продуктів, які пропонуєш, і позитивні відгуки клієнтів, які підживлюють енергію. Усе класно.

Заїжджає потенційний клієнт, ми оглядаємо його автомобіль і пропонуємо варіанти відновлення. Після демонстрації роботи кварцового покриття клієнт із задоволенням погоджується захистити ним машину. Ми захищаємо, клієнт задоволений, а ми ще більше. Але через 8 місяців клієнт приїжджає до нас на мийку в повному розчаруванні, оскільки ефект минув на 4 місяці раніше заявленого терміну.

Мої висновки: — Не попередив клієнта про те, що потрібно мити автомобіль регулярно і тільки на двофазних мийках. Клієнт помилково вважав, що кварцове покриття захищає від будь-якого фізичного впливу, аж до подряпин цвяхом.

Неочевидні очевидності

Ми виконали повний комплекс робіт з поліруванням і захистом. До полірування кузов був жахливо заматованим, з безліччю глибоких подряпин, часом до ґрунту. Після полірування пішло практично все. Автомобіль набув гарного зовнішнього вигляду, який не можна порівняти з початковим. Ми були задоволені результатом робіт. Однак клієнт залишився в легкому розчаруванні і з неприємним осадом. Він був упевнений, що полірування прибере всі дефекти ЛФП і він уникне перефарбовування деталі.

Мій висновок: — Ви маєте однозначно розуміти, з якою проблемою прийшов клієнт, яке конкретно завдання він хоче вирішити. Не забувайте повторювати речі, що здаються, на перший погляд, очевидними. Вони очевидні тільки для нас, але не для клієнтів.

001k.detailing, Київ

Розповідає Андрій Захарчук, власник

Обережніше з «друзями»

Ми щойно відкрили студію, клієнтів було мало, і ми взяли в роботу машину «друга». Автомобіль був максимально складним у роботі через неякісний ремонтний лак з великою кількістю сміття. Також ми зробили дуже хорошу знижку на кварцове покриття. У підсумку «друг» досі не розрахувався за роботу і донині годує «сніданками».

Щоб не потрапити в подібну ситуацію і не зіпсувати стосунки, завжди працюйте строго за документами. А на будь-яке заперечення має бути залізний аргумент — «Бухгалтерія вимагає».

Змили значки BMW

Неправильно дотрималися пропорції розведення хімії для колісних дисків. У підсумку разом із брудом змилися значки BMW. Виявилося, що значки були китайськими, але кого це хвилює? Довелося власним коштом купити оригінальні ковпачки у офіційного дилера.

PineappleDetailing, Ужгород

Розповідає Ярослав Немеш, власник

Плями від воску

Приїхав до нас Range Rover чорного кольору. Домовилися про максимальне полірування і нанесення воску SOFT99 Fusso 12, а також ще кілька послуг. Загалом непоганий чек вийшов.

Все зробили за 2-3 дні, але на фінальному етапі з’явилися труднощі з воском. Було складно його розподілити – залишалися розводи. Виявилося, що справа в свіжому лаку і тому, як він впливає на нанесення воску. Загалом, нам довелося повторно полірувати автомобіль і заново наносити віск. Клієнт залишився задоволений, але досі оплатив не всю суму.

Висновок — завжди запитуйте власника про всі особливості автомобіля, особливо про стан ЛФП.

Крім цього, сам по собі SOFT99 Fusso 12 — досить складний у нанесенні віск.

Зламана рамка

Під час демонтажу стаканчика біля кнопки off-road зламали тоненьку пластикову рамку. Домовилися з клієнтом про заміну. Окремо рамку купити неможливо, тому взяли разом із кнопкою. Ціна помилки — 35 €.

SmartBox, Миколаїв

Розповідає Андрій Бото, власник

Захисне покриття не спрацювало

Переконали клієнта спробувати Triz Premium. Розхвалили покриття, яке воно чудотворне. А коли нанесли — ефекту нуль, клієнт поїхав незадоволений. Через кілька днів приїхав і ми повернули гроші, оскільки самі побачили, що захисне покриття не працює. Наша помилка була в тому, що ми продали продукт, не перевіривши його в справі.

На відміну від восків, які надають блиск навіть затертому лаку, Triz Premium добре себе показує тільки на ЛФП в хорошому стані. Цією якістю Triz Premium нагадує кварцові захисні покриття, які теж вимагають попереднього полірування. Наша порада — вмовляйте клієнтів на полірування, і потім пропонуйте Triz Premium. І всі будуть задоволені.

Зайва обережність

Звернувся клієнт на новому BMW X5 з жахливим водним каменем на капоті. Полірував 4 години — спочатку жовтим, потім UHS. Спочатку все було ок. Але клієнт виїхав з боксу і через 5 хвилин на сонці все знову з’явилося. Довелося повернути гроші. Найгірше — те, що він поїхав до наших конкурентів і йому все відполірували. Наша помилка була в тому, що боячись пошкодити ЛФП, ми зняли занадто мало лаку і не дісталися до основи плями.

Хімічні опіки

Під час хімчистки стелі, засіб потік на задню стінку з чорного пофарбованого металу, і залишив опіки.

Щоб хімія не текла, замість тригера використовуйте піногенератор. На відміну від рідини, піна не тече, а добре тримається на поверхні.

Стеля відклеїлася

Чистили дуже брудну переклеєну стелю. Під час проходу мийним пилососом відклеївся 10-сантиметровий шматок тканини.

Ми не рекомендуємо чистити стелі мийним пилососом і торнадором, тому що є небезпека їх пошкодити. Замість цього використовуйте піногенератори та найм’якіші пензлі. Якщо стеля дуже брудна, обговоріть подальші дії з клієнтом і попередьте його про можливі наслідки.

***

Як бачите, факапи трапляються навіть із досвідченими детейлерами. На помилках вчаться. Але краще, щоб помилки були чужими. У тренінг-центрі CarDetailLab ми навчаємо студентів не тільки на основі теорії, а й на основі власного досвіду і досвіду наших партнерів. Приходьте перейняти наш досвід на курс «Майстер детейлінгу».


Отправить