Власники яхт часто намагаються заощадити: купують полірувальну машинку, віск, наймають матроса і чекають, що їхнє судно заблищить як на картинці. Але матрос – не детейлер. У нього інші завдання і навички – зробити детейлінг яхти він не зможе.
Полірування – це всього лише частина процесу. Ще судно потрібно часто і правильно мити, очищати від забруднень, що в’їдаються, і покривати захисними складами. Це клопітно і затратно, але зате ваша яхта завжди матиме такий вигляд, немов щойно зійшла зі стапелів, а її ціна на вторинному ринку завжди буде високою.
За правильного підходу детейлінг яхти – це не зайві витрати, а вигідні інвестиції. Тому розберемося, як робити його правильно.
Будова корпусу малих суден
Сучасні катери, яхти і гідроцикли зроблені з легких, але міцних композитних сполук – так званого скловолокна. Щоб забортна вода не пошкодила пластиковий корпус судна, зверху його покривають декоративно-захисним шаром – гелькоутом.
Гелькоут захищає корпус від агресивного впливу солей та мікроорганізмів, що містяться у забортній водіГелькоут складається з поліефірних смол, які дуже стійкі до механічних навантажень і створюють щільну поверхню, непроникну для води і повітря. Зазвичай товщина гелькоута доходить до 0,6-1 мм, а це в 10 разів більше шару лаку на кузові автомобіля.
Через твердість гелькоуту з ним дуже важко працювати, але у професійних детейлерів є необхідне обладнання, а головне – досвід. Ще вони знаються на особливостях різних типів матеріалів, яких у конструкції малих суден досить багато: метал – у палубних надбудовах і поручнях, вініл – в обшивці салону, гума – на нековзкому покритті палуби, та плексиглас (оргскло) – в ілюмінаторах, вітрозахисному склі та обтічниках. Всі вони потребують догляду і, головне, захисту від того агресивного середовища, в якому судну доводиться постійно перебувати.
Дві проблеми водного детейлінгу
У морській воді таїться більше небезпек, ніж на зимових дорогах, посипаних протиожеледною хімією. Вода постійно контактує з корпусом судна, потрапляє на палубу і затікає в трюм. Але висохнувши, вона не зникає без сліду: після неї залишаються сольові розводи, спори водоростей та інших морських організмів, які починають розмножуватися і будувати собі маленькі будиночки, проїдаючи поверхню вашої яхти.
Сіль – великий головний біль для тих яхтсменів, які ходять морями. Потрапивши на будь-яку поверхню, вона починає поступово її пропалювати. Страждає все – метал, гума, плексиглас і вініл. Навіть спеціальні захисні покриття не в силах довго чинити опір агресивному впливу морської солі, якщо її вчасно не видаляти.
Що робити, якщо сіль вже пошкодила покриття
Сіль роз’їла гелькоут на корпусі гідроциклу. Щоб пошкодження не пішло далі у структуру корпусу, потрібне відновне поліруванняМікроорганізми, що живуть у воді, – інша серйозна проблема. Вони є як у морі, так і в прісних річках і озерах. І якщо не стежити за їхньою активністю на корпусі вашого судна, дуже скоро воно позеленіє і обросте водоростями, черепашками та іншою живністю. Це не тільки сильно зіпсує зовнішній вигляд яхти, зробивши його недоглянутим, але ще помітно знизить ходові характеристики судна.
Підготовка до сезону
Щоб протягом усього судноплавного сезону на корпус яхти не налипав бруд, а догляд за нею був легким і приємним, перед спуском на воду потрібно провести її ретельний детейлінг.
Відновлення. Після розчехлення яхту потрібно гарненько вимити – найкраще способом двофазного миття. На чистому корпусі стануть помітні всі місця з в’їдаються забрудненнями. Щоб їх очистити, використовуйте окремий засіб для кожного типу поверхні: універсальні склади ніколи не зможуть забезпечити якісний результат.
Види забруднень та як з ними боротися Догляд за шкіряним салоном
Для гелькоуту
Pearl & Metallic Soft Wax – м’який очищувальний віск
Згодом світлий корпус яхти жовтіє: бруд в’їдається в його структуру так глибоко, що простою мийкою дістати його звідти вже не вдається.
М’який віск проникає в усі пори і мікротріщини на гелькоуті, вимиваючи звідти бруд, що накопичився за минулий сезон. Після цього яхта зазвичай світлішає на кілька тонів.

Для хрому
Chrome Cleaner – очищувач хрому
Прибирає сольові розводи, іржаві патьоки і природне помутніння на хромованих поручнях та інших металевих деталях яхти, повертаючи їм заводський блиск.

Для шкіри та вінілу
Beautiful G’zox Cleaner & Wax – делікатний очищувач шкіри
Зазвичай в обшивці салону судна використовується не натуральна шкіра, а вініл – так довговічніше. Але шкіряна оббивка буває в каютах.
Щоб шкіра і вініл не втрачали колір, не розсихалися під яскравим сонцем і не розтріскувалися, їх потрібно періодично чистити і зволожувати.
- Левая половина корпуса очищена мягким воском
- После обработки мягким воском (справа)
Захист. Коли яхта очищена від старих забруднень, її потрібно захистити, щоб не з’явилися нові. Зазвичай для цього використовують воски, хоча існують більш ефективні та довговічні засоби – кварцові склади. Незважаючи на відмінності, головний принцип їхньої дії один – корпус судна покривається захисним шаром, наче прозорим панциром, який не дає бруду зачепитися за поверхню.
Короткий гід по захисним покриттям
Кварцовий склад
H-7 Ultimate Real Glass Coat – надійний тривалий ефект
Термін служби: від 1 року

Віск
Water Block Wax for White – водовідштовхувальний захист
Термін служби: до 3 місяців
Катер покритий захисним кварцовим складом. Забруднення не можуть закріпитися на корпусі – їх легко прибрати просто провівши по них вологою мікрофіброюПоточний догляд
Поки яхта стоїть на воді, повноцінно доглядати за нею складно. Тому більшість яхтсменів обмежуються прибиранням салону і палуби. На жаль, часто цього недостатньо.
Мийка. Забортна вода впливає на судно постійно, тому також постійно яхту потрібно обполіскувати чистою прісною водою зі шланга або апарату високого тиску. Найкраще робити це після кожної поїздки – тоді сольових розводів і водоростей на поверхнях судна буде менше. Якщо яхта довго стоїть біля причалу, її бажано мити хоча б раз на тиждень.
Як правильно помити автомобільЗ гідроциклами і невеликими катерами простіше: якщо ви возите їх на причепі і щоразу піднімаєте на берег, можна заїхати на автомийку або студію детейлінгу для якісної двофазної мийки з шампунем.

Water Block Shampoo White – водовідштовхувальний ефект
М’яко очищає корпус яхти за допомогою рясної щільної піни. Після використання на поверхні залишається міцна воскова плівка, яка прискорює сходження води і запобігає налипанню бруду.

Smooth Egg Shampoo for Repair – відновлювальний шампунь
Володіє легким водовідштовхувальним ефектом, що прискорює сходження води і спрощує сушку корпусу судна.
Нанесення воска. Головне правило ретельного догляду за яхтою або катером: наносьте захисний віск якомога частіше – найкраще один раз на 2-3 місяці. Свіжий шар воску створює тривалий водо- і брудовідштовхувальний ефект: вода не накопичується на поверхнях судна, тому на них не залишається соляних розводів, а робочі зони не засолюються і не жовтіють від активного використання. Якщо судно вкрите кварцовим захисним складом – цей крок можна пропустити.
Огляд твердого воску Fusso Coat 12 Months
Fusso Coat 12 Months Protection – довготривалий захист світлого корпусу
Термін служби: до 12 місяців

Water Block Wax for White – водовідштовхувальний захист корпусу судна, що відштовхує воду
Термін служби: до 3 місяців
Підготовка до зимового зберігання
Якщо клімат не дозволяє тримати судно на воді цілий рік, на зиму його піднімають на берег і “консервують”. Щоб яхта добре пережила цей період, її потрібно якісно підготувати до зимівлі.
Очищення. Якщо на початку сезону ви не покрили яхту захисним кварцовим складом, витягнувши судно з води, можливо, спочатку вам доведеться відшкребти від корпусу шар налиплих водоростей і черепашок. Тільки після цього можна переходити до ретельного миття всього судна з шампунем. Фінальний етап очищення – застосування м’якого воску для боротьби з глибоко в’ївшимися забрудненнями.
Полірування. Допомагає прибрати всі види потертостей, а також наслідки сольових розводів і опіків від яскравого сонця, які залишаються на гелькоуті та інших поверхнях судна після сезону активного судноплавства. Усі проблемні зони стануть добре помітні, коли ви ретельно помиєте судно. Якщо залишити їх поза увагою, після зими на вас може чекати сюрприз: гелькоут, що здувся, або проїдені корозією хромовані деталі.
Як відрізнити хороше полірування від поганого- Пример того, с чем справится только механическая полировка: хромированные перила не были вовремя покрыты защитным составом, что привело к коррозии
- Иллюминатор после восстановительной полировки
- Левая часть стекла из плексигласа после полировки
Спеціально для захоплених яхтсменів, а також власників катерів і гідроциклів компанія RUPES створила готовий набір для ретельного догляду за корпусом та іншими поверхнями малих суден. У комплект входить цілий арсенал продуктів та інструментів для механічного полірування: легендарна полірувальна машинка LHR21ES з орбітально-обертальною технологією, великий набір полірувальних кіл та абразивних паст різної зернистості для гелькоуту, смол і морських фарб.
RUPES Marine Kit – портативний набір для детейлінгу яхти або катераКонсервація. Перед відправкою на зберігання яхту потрібно знову покрити захисним складом, який всю зиму захищатиме корпус судна від пилу і атмосферних опадів. Як додатковий захист рекомендуємо накрити палубу щільним тентом, щоб вітер, дощ і сніг не пошкодили салон і трюми, поки судно стоїть на березі.
Три готових рішення
1. Кварцовий захист. Якщо у вас немає часу розбиратися в тонкощах різних засобів для догляду за яхтою, і ви шукаєте одне просте рішення, використовуйте твердий кварцовий склад H-7 Ultimate Real Glass Coat. Він працює набагато ефективніше, ніж будь-які наявні на ринку воски, а за довговічністю випереджає їх на порядок.
Огляд H-7 Ultimate Real Glass CoatЙого дії вистачає на цілий судноплавний сезон. А піднявши судно з води для зимового зберігання, залишиться просто гарненько його вимити – полірування і повторне нанесення кварцового складу можна перенести на наступний рік.
2. Навчання детейлінгу в тренінг-центрі CDL. Підійде для тих, хто все ж хоче розібратися у всіх аспектах професійного догляду за яхтою. А ще для тих, у кого велика яхта з власною командою, тоді для кількох матросів можна влаштувати підвищення кваліфікації – у сфері водного детейлінгу.
Щоб дізнатися подробиці навчальної програми, телефонуйте за номером 093 170 66 24 або надішліть заявку і ми з вами зв’яжемося. Заявка на навчання3. Детейлінг від професіоналів. Багато автодетейлерів успішно працюють з гідроциклами, катерами і яхтами. Фахівці CarDetailLab завжди готові приїхати до вашого яхт-клубу, порту або марини, щоб провести детейлінг яхти прямо в місці її стоянки. Якщо у вас невеликий катер або гідроцикл, який вміщається на автопричепі, чекаємо на вас у нас у студії або в одного з наших партнерів.
Записатися на детейлінг Адреси та телефони студій детейлінгу





