5 років назад 1 111
  1. Ясар Асавда, власник студії GB-studio, Харків
  2. Віталій Головачук, власник центру захисних покриттів G'zox CarArt, Львів
  3. Андрій Бото, власник студії SmartBox Detailing, Миколаїв

2020-й. Рік, у якому нормально працювати могли тільки продуктові магазини. А ще автомийки та студії детейлінгу. Про це і поговоримо.

Думки про те, яким був 2020 рік для бізнесу, розділилися. Одні підприємці побачили в кризі нові можливості, вчилися гнучкості, змінювали підходи, переходили в онлайн і адаптувалися під нові закони. Інші – скорочували штат, переживали фінансову кризу і не розуміли, як бути далі.

Де був цього року детейлінг? Сфера, яку неможливо перевести в онлайн. Ми поговорили з нашими колишніми учнями, які відкрили студії детейлінгу та дізналися, як минув цей рік у них.

Ясар Асавда, власник студії GB-studio, Харків

Колишній системний адміністратор, Ясар Асавда, почав свій шлях у детейлінгу з догляду за своїм автомобілем. Бажання, щоб перший автомобіль якомога довше залишався новим, змусило шукати інформацію про догляд в інтернеті. І слово «детейлінг» переросло з чогось незвичного і невідомого в нову професію. Після курсу «Майстер детейлінгу» Ясар відкрив власну студію в Харкові. І за комп’ютер сідає тепер тільки з питань, пов’язаних із детейлінгом.

CDL: Які перші думки були в день, коли оголосили карантин?
Ясар: Перша думка — потрібно подумати про співробітників. Розгубитися або впасти в паніку я не міг, це одразу позначилося б на всіх. Я провів консультації з юристом, впровадив усі рекомендації і ми продовжили роботу.

СDL: Які поради щодо роботи в пандемію дав юрист?
Ясар: Основна порада юриста — це як законно можна працювати в умовах карантину і як це коректно оформити з юридичного погляду. Було оформлено спеціальний «Наказ» про правила роботи студії в умовах карантину згідно із законодавством. Усі правила в наказі стосувалися безконтактного обслуговування клієнтів і зводилися до мінімуму живого спілкування. Зараз ця практика продовжилася і довіра клієнтів підвищується: клієнт пояснює, що хотів би зробити по автомобілю, залишає його нам і їде. Ми автомобіль ретельно миємо, оглядаємо і пишемо свої рекомендації щодо переліку робіт.

СDL: Як працювала студія під час карантину? Що змінилося порівняно з докарантинними часами?
Ясар: Найсильніше карантин вдарив по завантаженості автомийки. На запити послуг детейлінгу карантин справив менше негативного впливу. У наших замовників зі зрозумілих причин змінився ритм життя. У когось звільнився час, щоб спокійно віддати свій автомобіль для детейлінгу.

CDL: Чим відрізнявся 2020 рік від інших років?
Ясар: Ми виросли майже вдвічі. Зросли в обороті, зросла кількість співробітників, ми додали ще один бокс.

CDL: Чи вдалося уникнути скорочення серед співробітників?
Ясар: Ми нікого не скоротили. Пропорційно розподіляли роботу між усіма співробітниками.

CDL: 2020 перевернув свідомість власників бізнесу і співробітників у багатьох сферах. Які відкриття зробили ви? Що змінилося?
Ясар: Мабуть, я додав ще один можливий негативний сценарій розвитку подій. Вважаю, що мають бути продумані сценарії як оптимістичні, так і песимістичні.

CDL: Які плани на 2021 рік? Які заходи вжили щодо адаптації бізнесу до умов роботи в період пандемії?
Ясар: Найголовніше — устаканювання і вибудовування бізнес-процесів. Поступово робити так, щоб бізнес менше від мене особисто залежав. Ну і, звичайно, робота над плановим завантаженням від двох тижнів і більше. Планую більше збагачуватися з точки зору управління та розвитку себе як підприємця.

Віталій Головачук, власник центру захисних покриттів G’zox CarArt, Львів

До моменту початку кар’єри в детейлінгу Віталій уже 10 років працював в автомобільній сфері. Він займався встановленням охоронних систем, тонуванням, обклеюванням антигравійними і вініловими плівками. Згодом клієнти почали запитувати, де задетейлити автомобіль. І Віталій вирішив, що задетейлити автомобілі тепер теж можна буде у нього. Пройшов курс «Майстер детейлінгу» і відкрив свою студію.

Минулого року студія СarArt розширилася втричі — з двох постів для детейлінгу на початку 2020 року до шести на початку 2021-го! Віталій — яскравий приклад підприємця, який горить своєю ідеєю і навіть у кризу збільшує обороти в бізнесі.

CDL: Як працювала студія під час карантину? Що змінилося порівняно з докарантинними часами?
Виталий: Студія працювала у звичайному режимі. Важко було звикнути до маскового режиму і дистанції. Багато чого змінилося у самій голові. Цей приторний страх невідомості, переживання за близьких та рідних — найважче, що було в 2020. Незважаючи на все, ми продовжували працювати й творити красу на дорогах Львова. І ось наша мрія і досягнення 2020 — це новий, більш ніж на 200 м² детейлінг центр. Ми змогли налаштувати команду так, що робота — це оплачуване хобі і це працює.

CDL: Чим 2020 рік відрізнявся від інших років?
Віталій: 2020 рік був складним і успішним водночас. Найпопулярнішими послугами були полірування та антигравійна плівка. Ми раді, що нам вдається донести до клієнта важливість захисту та догляду за автомобілем з моменту виїзду з салону. Навантаження в порівнянні з 2019 роком – плюс 100%. Тому виникла нагальна потреба у збільшенні команди та квадратних метрів.

CDL: Чи вдалося вам уникнути скорочень серед співробітників?
Віталій: Ми не тільки зберегли працівників, але й подвоїли їхню кількість, оскільки запити на послуги зросли вдвічі. Як вам це вдалося? Не можемо сказати точно, напевно, всього потроху: якісна робота, рекомендації, правило п’яти рукостискань, реклама, інстаграм.

CDL: 2020 перевернув свідомість власників бізнесу і співробітників у багатьох сферах. Які відкриття зробили ви? Що змінилося?
Віталій: Найбільшим відкриттям стало те, що незважаючи на карантин чи кризу, залишається великий процент автолюбителів, які цінують чистоту і ідеальний зовнішній вигляд свого авто. Переважна більшість замовлень були масштабними, мабуть у зв’язку із збільшенням вільного часу. Це дозволило нам розвиватися і рухатися вперед.

CDL: Які плани на 2021 рік? Які заходи вжили щодо адаптації бізнесу до умов роботи в період пандемії
Віталій: Першочергове завдання — повністю впровадити послугу перетяжки сидінь в автомобілі, оскільки є багато запитів на це. Навчання, навчання і ще раз навчання, продавати не тільки послуги, а й товари. Організувати роботу таким чином, щоб було більше вільного часу для реалізації ідей. Думаю, у нас все вийде, тому що цей центр — ідея на все життя. Всі інші ідеї ми залишили осторонь — можливо, це і є правильний шлях до успіху.

Андрій Бото, власник студії SmartBox Detailing, Миколаїв

Андрій — колишній банківський співробітник. Він змінив посаду начальника відділення, до якої йшов 10 років, на полірувальний круг і жодного разу не пошкодував про це. У 2018 році Андрій пройшов навчання в нашій школі детейлінгу. У лютому 2019 року його студія прийняла перших клієнтів, а в березні 2020 року розпочався карантин. 2020 рік його студія провела так, що ми навіть не сумнівалися, що він — один із героїв нашої статті.

CDL: Які перші думки були в день, коли оголосили карантин?
Андрій: Насамперед потрібно було оперативно донести клієнтам, що ми можемо працювати навіть у карантин. За КВЕДом ми потрапляли до списку винятків і могли працювати, звісно, з дотриманням заходів безпеки. Багато хто цього не знав.

КВЕД — класифікація видів економічної діяльності

CDL: Як працювала студія під час карантину? Що змінилося порівняно з докарантинними часами?
Андрій: Карантин, безумовно, вплинув на роботу студії. Незважаючи на те, що працювали ми в штатному режимі — карантинні заходи вплинули на клієнтів. Був невеликий спад у кількості клієнтів з двох причин: люди боялися приїжджати в пандемію і люди боялися зниження доходів.

CDL: Чим відрізнявся 2020 рік від інших років?
Андрій: Ми розширили спектр послуг, залучили нових співробітників на аутсорсі. У 2020 додали послуги з ремонту та реставрації шкіри, перешивання шкіряних елементів, ремонту пластику, обклеювання антигравійною плівкою.

СDL: Чи вдалося уникнути скорочення серед співробітників?
Андрій: Так, штат у нас від самого початку оптимізовано і не було роздуто. Кадри в нашій справі дуже важливі, і втрата навченого співробітника часом більш відчутна, ніж втрата клієнтів.

CDL: 2020 рік перевернув свідомість власників бізнесу і співробітників у багатьох сферах. Які відкриття зробили ви? Що змінилося?
Андрій: Усе перейшло в онлайн, і ми також намагалися подати всю потрібну інформацію віддалено, обговорити умови та ціни, а під час зустрічі все зводилося просто до передання ключів. Кожному клієнту надавався фотозвіт про процес роботи.

СDL: Які плани на 2021 рік?
Андрій: На сьогодні ми бачимо межу наших можливостей на даній локації. Будемо шукати шляхи збільшення обсягів робіт як за допомогою оптимізації процесів, так і пошуком нових площ.

CDL: Яких заходів вжили щодо адаптації бізнесу до умов роботи в період пандемії?
Андрій: Переконаний, що будь-які радикальні зміни в економіці можна і варто використовувати. Наприклад, люди не витрачали гроші на розваги, адже всі кафе, ресторани, кінотеатри та інші розважальні заклади були закриті. А отже, за умови правильного маркетингу, можна було залучити їх до нас.

Також більш заможні клієнти відкладають зміну авто до більш сприятливих часів, а значить їм також можна запропонувати наші послуги. Тож пандемія — це не виправдання невдач. Сьогодні це один із чинників ведення бізнесу.

***

На цьому моменті ми могли б сказати вам про те, що детейлінг — сфера, яка легко адаптувалася під карантинні обмеження, в якій не скорочувався штат і в якій навіть у кризовому році можна було розвиватися та збільшувати обороти. Але ми не будемо.

Якщо ви тільки думаєте про те, щоб почати свій шлях у детейлінгу — починайте і переконайтеся самі, що все вищесказане — правда. І ставайте частиною великої родини детейлерів.

Якщо ви один з учасників нашого інтерв’ю — ми дякуємо за чесність, оперативність і сміливо заявляємо, що пишаємося вашими успіхами.

А якщо ви потрапили на цю статтю випадково і «детейлінг» для вас нове поняття, залишайтеся з нами. І може скоро ви станете одним із тих, хто розвиває культуру догляду за автомобілем у нашій країні.

А якщо ви вже в детейлінгу — ми вас вітаємо. Значить у 2020 році ви стали одним із тих, кому дозволяв працювати навіть закон.


Отправить