Люди досі вірять у нанопокриття, молекулярні поліролі та іншу дешеву рекламу. Нам це набридло і ми вирішили запустити серію статей про догляд за автомобілем. Ми почнемо з ворогів лакофарбового покриття і пояснимо, чому автомийки — зло.
Агресивні мийні засоби
Ніяких ганчірок і губок — мийник наносить на машину піну, а потім збиває її струменем води. Це називається безконтактною мийкою. Звучить круто, але не працює. На відміну від країн, де миють дороги з шампунем, у нас бруд ядрьона: з чорноземом, сажею і частинками погано укладеного асфальту. Звичайна піна з таким не справляється.
Щоб посилити мийний засіб, мийники збільшують його концентрацію. Зазвичай для цього використовують дешеву каустичну соду, яка добре роз’їдає будь-який бруд, а заодно лак, хромовані, пластикові та гумові деталі. У розвинених країнах такими засобами миють тільки будівельну техніку і товарні вагони.
Каустична содаЧим загрожують. Концентрований луг шкодить усім зовнішнім деталям кузова. Лак стає сприйнятливим до подряпин і забруднень, гумові ущільнювачі стають крихкими і ламкими, пластикові деталі тьмяніють.
Як уникнути. Мийні засоби мають бути щадними, а за безконтактним миттям має слідувати ручне миття мочалкою із застосуванням щіток. Такий комплекс називається детейлінг, двофазною або преміум-мийкою. Запитайте на автомийці, чи є така послуга. Якщо ні — йдіть геть.
Абразиви
Збивши піну, мийник бере ганчірку і насухо витирає машину від води і залишків мийного засобу. Машина стала чистою, але тільки на перший погляд. Під шаром бруду на ній залишилися частинки дорожнього пилу, і в цьому головна проблема.
До дорожнього пилу входять кварц і кремній, які легко дряпають лак. Твердість кварцу — 7 одиниць за Моосом, що лише на одну одиницю менше, ніж у топаза. А твердість лаку не перевищує 4 одиниці і його можна подряпати навіть мідним цвяхом.
Частинки кварцу під мікроскопомАбразиви залишаються не тільки на машині. Закінчивши роботу, більшість мийників кладуть ганчірку на підлогу, притискають її ногою і промивають струменем із керхера. Вода під тиском вимиває бруд, але абразиви тільки сильніше застряють між волокнами.
Ще одне джерело подряпин — це щітки автоматичних мийок. Щоб заощадити, власники автомийок порушують регламент і довго не замінюють дорогі щітки. Згодом вони дубіють і легко пошкоджують лакофарбове покриття. Особливо страждає лак на стику панелей.
Чим загрожують. Подряпини забиваються брудом і залишками мийних засобів. Це робить лак сприйнятливим до нових пошкоджень. Через пару десятків мийок машина буде виглядати тьмяно, як пом’ята життям бухгалтерка.
Як уникнути. Після безконтактного миття потрібно помити машину мочалкою зі спеціальними шампунями. Після цього можна витирати машину насухо. Якщо побачите, що мийник усю машину витирає однією ганчіркою або стирає її з апарату високого тиску — біжіть!
Неуважні мийники
Здається, що хороший автомийник — це спритний хлопчина, який хвацько орудує керхером і ще встигає поспілкуватися з товаришем. Головне, щоб не змушував чекати.
Неуважні мийники посилюють будь-який недолік мийкиМи вважаємо інакше. Хороший мийник більше схожий на медсестру, яка робить пацієнтові перев’язку. Він має бути акуратним і уважним. Такий мийник — рідкість.
Чим загрожують. Неправильно розвели засіб — зіпсували лак або не змили великий бруд. Забули поміняти ганчірку — подряпали машину. Неуважні мийники посилюють будь-який недолік мийки.
Як уникнути. Оцініть зовнішній вигляд мийки і самих мийників. Якщо господар про це подбав, великий шанс, що до автомобілів клієнта він теж буде уважний. Якщо мийка — це дірка в стіні, а мийники схожі на бомжів — біжіть!
На що дивитися під час вибору автомийки
- Не відвідуйте автоматичні мийки. Дубові щітки легко дряпають автолак.
- Запитайте, чи є в списку послуг детейлінг (двофазна або преміум) мийка.
- Простежте, щоб для кожної машини мийники використовували чисті ганчірки, випрані вручну, — окремі для кузова, скла і коліс.
- Звертайте увагу на зовнішній вигляд мийників. Якщо вони виглядають охайно, великий шанс, що мийка буде якісною.
